Gazeta.pl Uniwersytet Warszawski Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
Blog > Komentarze do wpisu
Kreowanie tożsamości internetowej. Przykład polskiej blogosfery.

Przyglądając się problemom tworzenia i zarządzania tożsamością w społecznościach internetowych, zainteresowały nas szczególnie dwie niezwykle popularne (choć w pewnym sensie również opozycyjne) grupy funkcjonujące w polskiej blogosferze. Z jednej strony była to zdobywająca ostatnio coraz większy rozgłos społeczność szafiarek, drugiej zaś grupa czytelników komentujących blog Kominka. Wykorzystując jakościowe techniki badawcze (etnografię wirtualną i jakościową analizę zawartości) przyjrzeliśmy się środkom, jakich używają blogerzy, by tworzyć swój internetowy wizerunek oraz sposobom, dzięki którym dbają o jego warstwę wizualną. Próbujemy także odpowiedzieć na pytanie, na ile ich kreacja jest konsekwentna.

 

Marta Klimowicz - magister socjologii oraz antropologii kulturowej na UWr. Obecnie kończy rozprawę doktorską o polskiej blogosferze jako społeczności internetowej. Od ponad roku współtworzy Technobloga; zajmuje się również badaniami marketingowymi, przede wszystkim związanymi z etnografią wirtualną.

Marcin Drabek - magister kulturoznawstwa UWr. Pisze pracę doktorską o kulturze wizualnej, zajmuje się badaniami etnograficznymi, współtworzy wrocławską edycję projektu „niewidzialne miasto" (niewidzialnemiasto.pl).

Uniwersytet Warszawski

 

piątek, 26 września 2008, annagumkowska

Polecane wpisy