Gazeta.pl Uniwersytet Warszawski Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
Blog > Komentarze do wpisu
Poetyka tekstu internetowego.

Wraz z rozwojem technologii digitalnych modyfikacji ulega sytuacja ontyczna tekstu i jego struktura. W swoim wystąpieniu analizie zamierzam poddać wykreowany przez internet nowy sposób strukturowania tekstu, określić specyfikę tekstu i dyskursu internetowego, wskazać na relacje między nimi oraz między porządkami odbioru przekazu. Zamierzam też rozważyć sytuację tradycyjnych kategorii poetyki w przekazach internetowych oraz wskazać na ich epistemologiczny, estetyczny i retoryczny wymiar.

 

dr hab. Ewa Szczęsna - adiunkt w Zakładzie Komparatystyki Wydziału Polonistyki UW, zajmuje się semiotyką, poetyką i antropologią tekstów kultury współczesnej; autorka książek: Poetyka reklamy (2001, 2003), Poetyka mediów. Polisemiotyczność, digitalizacja, reklama (2007); redaktor nauk. i współaut. Słownika pojęć i tekstów kultury (2002).

Uniwersytet Warszawski

piątek, 26 września 2008, annagumkowska

Polecane wpisy