Gazeta.pl Uniwersytet Warszawski Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
Blog > Komentarze do wpisu
Psychologia społeczna o blogowaniu – Wyniki badań polskich blogów i blogerów.

Internetowe blogi to coraz ważniejsza forma komunikacji. Najnowsze badania dowodzą, że czyta je już 10% dorosłych Polaków. W naszym wystąpieniu przedstawimy wyniki dużego projektu badawczego dotyczącego blogowania. Charakterystyczne dla blogosfery jest bardzo duże i stabilne w czasie zróżnicowanie dotyczące wielu aspektów: popularności blogów, ich pozycji w sieci linków, liczby komentarzy czy aktywności autorów blogów. Nieliczne blogi zdobywają popularność liczoną w dziesiątkach tysięcy czytelników tygodniowo i setkach rekomendacji i odwołań na innych blogach. Obok nich istnieje wiele blogów o znaczeniu niszowym. Blogowanie jest aktywnością społeczną, a odbiorcy i ich reakcje mają kluczowe znaczenie dla blogerów i cyklu życia blogów.

 

Jan M. Zając - psycholog społeczny, Uniwersytet Warszawski. Specjalizuje się w badaniach Internetu i jego użytkowników. Oczekuje na obronę pracy doktorskiej na temat blogów i blogowania. Zainteresowania naukowe: metodologia badań w Internecie, analiza sieci społecznych. Kontakt: janmzajac@gmail.com / http://hal.psych.uw.edu.pl/nowyprofil.cgi?pracownik=288

Kamil Rakocy - doktorant w Instytucie Studiów Społecznych UW. Zainteresowania naukowe: złożoność w naukach społecznych, analiza sieciowa. Pracował przy badaniach ilościowych i marketingu baz danych. Kontakt: kamil.rakocy@uw.edu.pl

prof. dr hab. Andrzej Nowak - psycholog. Dyrektor Instytutu Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji. Kierownik Ośrodka Badania Układów Złożonych w Instytucie Studiów Społecznych UW. Pracownik Wydziału Psychologii UW oraz Florida Atlantic University.

Uniwersytet Warszawski

wtorek, 07 października 2008, annagumkowska

Polecane wpisy